If you are human, leave this field blank.
Chestionar „Studiu asupra Tranziției Industriale în România”
Numele dvs.
Email
*
Poziție/rol în cadrul instituției
Experiență profesională (ani)
Tip instituție
*
Companie
Universitate
Institut de cercetare
Instituție guvernamentală
Organizație non-guvernamentală
Cluster
Sector (de ex. agricultură și alimentație, sănătate, etc.)
Întrebări generale privind instituția dumneavoastră
Aspecte generale privind organizația: • număr de angajați • rol/misiune • timp de când a fost înființată • scurtă descriere a activităților curente legate de digitalizare • scurtă descriere a planurilor de dezvoltare viitoare legate de digitalizare • participare în rețele naționale și internaționale cu relevanță pentru digitalizare (de exemplu, parteneriate inter-regionale sau internaționale, platforme tematice de specializare inteligentă, Digital Innovation Hubs, etc.)
Care sunt punctele tari și punctele slabe ale instituției dumneavoastră relativ la digitalizare, în special în domeniile tematice al studiului? Cum se poziționează acestea față de punctele tari și slabe ale țării în acest domeniu?
Puncte tari
Puncte slabe
Ce oportunități și ce amenințări ar putea aduce digitalizarea pentru instituția dumneavoastră?
Oportunități
Amenințări
În opinia dumneavoastă, ce tendințe pe plan economic, social, tehnologic și politic în România și la nivel internațional fac digitalizarea drept o prioritate pentru tranziția industrială?
Companie
1. Competențe în domeniul tehnologiilor digitale
2. Competențe/abilități sectoriale specifice
Ce poziție are compania dvs. în lanțuri valorice din România și la nivel global? (selectați una sau mai multe opțiuni, dupa caz)
Există verigi lipsă în lanțurile valorice din care faceți parte, ce ar putea fi compensate prin posibilitățile de interconectare oferite de tehnologiile digitale (de exemplu, o conectare mai bună între operații și logistică în agricultură, ce ar putea ajuta ambele sectoare prin oferirea de canale directe de comercializare a produselor agricole)?
Există posibilități de diversificare a activităților curente ale companiei dvs. în domenii tehnologice apropiate celor în care operați deja (branching)?
Cu ce provocări vă confruntați pe piețele interne și internaționale? Sunt aceste piețe „speciale”/atipice comparativ cu alte țări?
4. Performanța de cercetare-dezvoltare și inovare a intreprinderii
Câți cercetători sunt implicați în toate aceste activități de C&D (număr estimativ)?
(*) Organizatii includ universitati, institute de cercetare, oranizatii non-profit, etc.
(*) Organizatii includ universitati, institute de cercetare, oranizatii non-profit, etc.
(**) Cu aproximativ (%)
(**) Cu aproximativ (%)
(*) Dacă nu există cheltuieli pentru inovare în 2020, vă rugăm să indicați numai dacă acestea vor crește în 2021; (**) Cheltuielile totale pentru inovare includ cheltuielile pentru C&D și pentru toate celelalte activități de inovare.
5. Promotori ai digitalizării și obstacole în calea implementării ei la nivelul intreprinderii
6. Efecte pozitive și negative ale digitalizării, inclusiv asupra ocupării forței de munca
Considerați că introducerea pe scară largă a digitalizării în intreprinderea dumneavoastră ar putea avea efecte și asupra altor intreprinderi cu care colaborați în cadrul rețelelor dvs de afaceri (efecte de rețea ale digitalizării)? Dacă da, ce fel de efecte?
Din experiența dumneavoastră, în ce cazuri specifice de utilizare a digitalizării în domenile tematice ale studiului s-ar putea obține beneficii maxime pentru utilizatori, prin potențialul de a îmbunătăți viața unui număr mare de cetățeni din România? (de exemplu, agricultura de precizie? tele-sănătate? educație la distanță? etc.)
În ce domenii/sectoare industriale ne-am putea aștepta la o rezistență la schimbarea adusă de digitalizare? Ce motive ar putea determina această rezistență? În ce cazuri rezistența la schimbare ar putea fi cel mai dificil de depășit?
7. Necesități de pregătire profesională
În opinia dumneavoastră, ce necesități de pregătire profesională și dezvoltare de competențe legate de digitalizare apreciați că există în instituția dumneavoastră? (selectați una sau mai multe dintre opțiuni, după caz)
Instruire în abilități digitale (Conform Cadrului Abilităților Digitale: Competența și productivitatea digitală; Informatii, date și media; Crearea digitală, rezolvarea problemelor și inovare; Comunicare, colaborare și participare digitală; Învățarea, dezvoltarea și predarea digitală; Identitate digitală și bunăstare)
Instruire în managementul inovării și tehnologiei (de exemplu, inovarea ca process, actori principali, sisteme naționale și regionale de inovare, guvernanța inovării, nivele de maturitate tehnologică, transfer de tehnologie și comercializarea cercetării, drepturi de prioritate intelectuală, etc.)
Instruire în elaborarea de politici (de exemplu, procesul de elaborare de politici, determinarea unei viziuni, analiza contextului, gândire strategică, generarea și evaluarea opțiunilor, luarea deciziilor, punerea în aplicare, monitoring si evaluare)
Instruire privind posibilitatile de dezvoltare a unor tehnologii viitoare (technology futures analysis – technology monitoring, technology forecasting, technology roadmapping, technology foresight)
Dezvoltarea de competențe digitale la locul de muncă (Gestionarea informațiilor, Comunicare, Tranzacții si utilizarea serviciilor publice digitale, Rezolvarea problemelor utilizând instrumente digitale, Crearea de conținut digital de bază).
Metode participative de guvernanță a inovării (paneluri de cetățeni, consultarea actorilor, EDP in S3)
Achiziții publice pentru inovare
Altele (vă rugăm să precizați)
Instituție guvernamentală
1. Elaborare și implementare de politici, prioritizare
Ce strategii, politici și instrumente de finanțare există în prezent la nivel național și regional cu relevanță pentru digitalizare? Care sunt principalele instituții coordonatoare?
La care dintre strategiile, politicile și instrumentele de finanțare de mai sus instituția dumneavoastră a contribuit în mod direct sau indirect? Ce provocări ați avut în acest proces?
Vă rugăm să explicați în ce mod.
În cazul în care apreciați că aceste strategii, politici și instrumente de finanțare nu răspund în mod adecvat necesităților legate de introducerea pe scară largă a digitalizării, cum ar putea fi ele îmbunătățite? Care sunt principalele structuri guvernamentale care ar trebui să aducă aceste îmbunătățiri?
2. Cadru specific de coordonare orizontală între structuri guvernamentale
Vă rugăm explicați ce tip de mecanism de coordonare orizontală este (comitet inter-ministerial, consiliu consultativ, grup de lucru, altceva) și cum funcționează acesta.
3. Necesități de instruire profesională
În opinia dumneavoastră, ce necesități de pregătire profesională și dezvoltare de competențe legate de digitalizare apreciați că există în instituția dumneavoastră? (selectați una sau mai multe dintre opțiuni, după caz)
Instruire în abilități digitale (Conform Cadrului Abilităților Digitale: Competența și productivitatea digitală; Informatii, date și media; Crearea digitală, rezolvarea problemelor și inovare; Comunicare, colaborare și participare digitală; Învățarea, dezvoltarea și predarea digitală; Identitate digitală și bunăstare)
Instruire în managementul inovării și tehnologiei (de exemplu, inovarea ca process, actori principali, sisteme naționale și regionale de inovare, guvernanța inovării, nivele de maturitate tehnologică, transfer de tehnologie și comercializarea cercetării, drepturi de prioritate intelectuală, etc.)
Instruire în elaborarea de politici (de exemplu, procesul de elaborare de politici, determinarea unei viziuni, analiza contextului, gândire strategică, generarea și evaluarea opțiunilor, luarea deciziilor, punerea în aplicare, monitoring si evaluare)
Instruire privind posibilitatile de dezvoltare a unor tehnologii viitoare (technology futures analysis – technology monitoring, technology forecasting, technology roadmapping, technology foresight)
Dezvoltarea de competențe digitale la locul de muncă (Gestionarea informațiilor, Comunicare, Tranzacții si utilizarea serviciilor publice digitale, Rezolvarea problemelor utilizând instrumente digitale, Crearea de conținut digital de bază).
Metode participative de guvernanță a inovării (paneluri de cetățeni, consultarea actorilor, EDP in S3)
Achiziții publice pentru inovare
Altele (vă rugăm să precizați)
Institut de cercetare
1. Activități de cercetare și antreprenoriale ale institutului
Ce activități noi de cercetare ar putea fi introduse de institutul dumneavoastră pentru a răspunde necesităților de implementare pe scară largă în economie a tehnologiilor digitale?
Câți cercetători sunt implicați în activitățile curente ale institutului (număr estimativ)?
Vă rugăm faceți o scurtă descriere a modului în care se desfășoară această colaborare (de exemplu, cine sunt partenerii, care sunt cadrul și temele de colaborare, de când durează, care sunt beneficiile și obstacolele întâmpinate, etc.)
De ce? Cum ar putea fi stimulată această colaborare?
Vă rugăm faceți o scurtă descriere a modului în care se desfășoară această colaborare (de exemplu, cine sunt partenerii, care sunt cadrul și temele de colaborare, de când durează, care sunt beneficiile și obstacolele întâmpinate, etc.)
De ce? Cum ar putea fi stimulată această colaborare?
Cum asigurați o legatură eficientă între activitățile dumneavoastră de cercetare și necesitățile pieței muncii/sectorului privat?
Cât personal este implicat în aceste activități (număr estimativ)?
2. Necesități de pregătire profesională
Ce necesități de pregătire profesională și dezvoltare de competențe legate de digitalizare apreciați că există în institutul dumneavoastră? (selectați una sau mai multe dintre opțiuni, după caz)
Instruire în abilități digitale (Conform Cadrului Abilităților Digitale: Competența și productivitatea digitală; Informatii, date și media; Crearea digitală, rezolvarea problemelor și inovare; Comunicare, colaborare și participare digitală; Învățarea, dezvoltarea și predarea digitală; Identitate digitală și bunăstare)
Instruire în managementul inovării și tehnologiei (de exemplu, inovarea ca process, actori principali, sisteme naționale și regionale de inovare, guvernanța inovării, nivele de maturitate tehnologică, transfer de tehnologie și comercializarea cercetării, drepturi de prioritate intelectuală, etc.)
Instruire în elaborarea de politici (de exemplu, procesul de elaborare de politici, determinarea unei viziuni, analiza contextului, gândire strategică, generarea și evaluarea opțiunilor, luarea deciziilor, punerea în aplicare, monitoring si evaluare)
Instruire privind posibilitatile de dezvoltare a unor tehnologii viitoare (technology futures analysis – technology monitoring, technology forecasting, technology roadmapping, technology foresight)
Dezvoltarea de competențe digitale la locul de muncă (Gestionarea informațiilor, Comunicare, Tranzacții si utilizarea serviciilor publice digitale, Rezolvarea problemelor utilizând instrumente digitale, Crearea de conținut digital de bază).
Metode participative de guvernanță a inovării (paneluri de cetățeni, consultarea actorilor, EDP in S3)
Achiziții publice pentru inovare
Altele (vă rugăm să precizați)
Cluster
Ce activități noi ar putea fi dezvoltate în clusterul dumneavoastră pentru a promova tehnologiile digitale?
Ce activități curente există în clusterul dumneavoastră legate de tehnologiile digitale selectate mai sus?
În opinia dumneavoastră, ce necesități specifice de pregătire profesională și dezvoltare de competențe legate de digitalizare există în clusterul dumneavoastră? (selectați una sau mai multe opțiuni, după caz)
Instruire în abilități digitale (Conform Cadrului Abilităților Digitale: Competența și productivitatea digitală; Informatii, date și media; Crearea digitală, rezolvarea problemelor și inovare; Comunicare, colaborare și participare digitală; Învățarea, dezvoltarea și predarea digitală; Identitate digitală și bunăstare)
Instruire în managementul inovării și tehnologiei (de exemplu, inovarea ca process, actori principali, sisteme naționale și regionale de inovare, guvernanța inovării, nivele de maturitate tehnologică, transfer de tehnologie și comercializarea cercetării, drepturi de prioritate intelectuală, etc.)
Instruire în elaborarea de politici (de exemplu, procesul de elaborare de politici, determinarea unei viziuni, analiza contextului, gândire strategică, generarea și evaluarea opțiunilor, luarea deciziilor, punerea în aplicare, monitoring si evaluare)
Instruire privind posibilitatile de dezvoltare a unor tehnologii viitoare (technology futures analysis – technology monitoring, technology forecasting, technology roadmapping, technology foresight)
Dezvoltarea de competențe digitale la locul de muncă (Gestionarea informațiilor, Comunicare, Tranzacții si utilizarea serviciilor publice digitale, Rezolvarea problemelor utilizând instrumente digitale, Crearea de conținut digital de bază).
Metode participative de guvernanță a inovării (paneluri de cetățeni, consultarea actorilor, EDP in S3)
Achiziții publice pentru inovare
Altele (vă rugăm să precizați)
Organizație non-guvernamentală
Ce activități curente există în instituția dumneavoastră legate de tehnologiile digitale selectate mai sus?
Ce activități noi ar putea fi dezvoltate în instituția dumneavoastră pentru a promova tehnologiile digitale?
În opinia dumneavoastră, ce necesități de pregătire profesională și dezvoltare de competențe legate de digitalizare apreciați că există în instituția dumneavoastră? (selectați una sau mai multe dintre opțiuni, după caz)
Instruire în abilități digitale (Conform Cadrului Abilităților Digitale: Competența și productivitatea digitală; Informatii, date și media; Crearea digitală, rezolvarea problemelor și inovare; Comunicare, colaborare și participare digitală; Învățarea, dezvoltarea și predarea digitală; Identitate digitală și bunăstare)
Instruire în managementul inovării și tehnologiei (de exemplu, inovarea ca process, actori principali, sisteme naționale și regionale de inovare, guvernanța inovării, nivele de maturitate tehnologică, transfer de tehnologie și comercializarea cercetării, drepturi de prioritate intelectuală, etc.)
Instruire în elaborarea de politici (de exemplu, procesul de elaborare de politici, determinarea unei viziuni, analiza contextului, gândire strategică, generarea și evaluarea opțiunilor, luarea deciziilor, punerea în aplicare, monitoring si evaluare)
Instruire privind posibilitatile de dezvoltare a unor tehnologii viitoare (technology futures analysis – technology monitoring, technology forecasting, technology roadmapping, technology foresight)
Dezvoltarea de competențe digitale la locul de muncă (Gestionarea informațiilor, Comunicare, Tranzacții si utilizarea serviciilor publice digitale, Rezolvarea problemelor utilizând instrumente digitale, Crearea de conținut digital de bază).
Metode participative de guvernanță a inovării (paneluri de cetățeni, consultarea actorilor, EDP in S3)
Achiziții publice pentru inovare
Altele (vă rugăm să precizați)
Universitate
1. Misiunea educativă a universității
Ce activități educaționale noi ar putea fi introduse de universitatea dumneavoastră pentru a răspunde necesităților de introducere pe scară largă în economie a tehnologiilor digitale?
Ce tipuri de abilități relevante pentru tehnologiile digitale oferă universitatea dumneavoastră în prezent?
Cât personal didactic este implicat în aceste activități educaționale? Este acest personal didactic suficient sau este nevoie de a angaja personal nou cu competențe adiționale?
Cum asigurați o legatură eficientă între curriculă și necesitățile pieței muncii/sectorului privat?
2. Misiunea de cercetare a universității
Ce activități noi de cercetare ar putea fi introduse de universitatea dumneavoastră pentru a răspunde necesităților de introducere pe scara largă în economie a tehnologiilor digitale?
Câți cercetători sunt implicați în aceste activități (număr estimativ)?
Vă rugăm faceți o scurtă descriere a modului în care se desfășoară această colaborare (de exemplu, cine sunt partenerii, care sunt cadrul si temele de colaborare, de când durează, care sunt beneficiile și obstacolele întâmpinate, etc.)
De ce? Cum ar putea fi stimulată aceasta colaborare?
Vă rugăm faceți o scurtă descriere a modului în care se desfășoară această colaborare (de exemplu, cine sunt partenerii, care sunt cadrul si temele de colaborare, de când durează, care sunt beneficiile și obstacolele întâmpinate, etc.)
De ce? Cum ar putea fi stimulată aceasta colaborare?
Cum asigurați o legatură eficientă între activitățile dumneavoastră de cercetare și necesitățile pieței muncii/sectorului privat?
3. Misiunea antrepreneurială a universității
Cât personal este implicat în aceste activități (număr estimativ)?
4. Necesități de pregătire profesională
Ce necesități de pregătire profesională și dezvoltare de competențe legate de tehnologiile digitale există în universitatea dumneavoastră?
Trimite